آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی برای تعیین استراتژی محتوایی
نوشته شده توسط : ساحل

ز روز اولی که گوگل متولّد شد “کلمات کلیدی” اصلی‌ترین موردی بود که در وسط همه معیارهای گوگل و دیگر موتورهای جست‌وجو به آن پروا شده است. خب طبیعی هم هست چون وظیفه اصلی گوگل (نمایش نتایج) بر پای بست، کلماتی است که کاربران در باکس گوگل، جست‌وجو می‌کنند.
بنابراین برگزیدن درست این کلمات، نیازمند پژوهش محیط کلمات کلیدی قبل از راه اندازی وبسایت یا کسب‌وکار اینترنتی خودمان است. اما بریم سراغ مواردی که پیش از انجام این پیشه باید به آن‌ها توجّه اخص داشته باشید.

تحقیق پیرامون واژه ها کلیدی (Keyword Research)
اگر بخواهم خیلی ساده و خودمانی، مفهومیافتن بهترین واژه ها کلیدی را بیان کنم، باید بگویم:
تحقیق و گزینش در باره کلماتی که کاربران مورد هدفِ ما برای رسیدن به محصولات یا خدمات ما در موتورهای جست‌وجو (با تمرکز بر گوگل)جست‌وجو می کنند، یافتن بهترین کلمات کلیدی گفته می‌شود که این امر به شدّت در تعیین استراتژی محتواییِ برند ما، کارایی خواهد داشت. (خیلی کوتاهی و کلّی بخواهم بگویم، راهبرد محتوایی یعنی شیوه برنامه‌ریزی و گزینش صحیح موضوع برای محتوا برای رسیدن به اهدافمان)

تهیه لیستی از کلمات کلیدی مورد هدف
توصیه می‌کنم که این پیشه را با کمک چند نفر از اعضای اصلیِ شرکت یا تیم خود سپریدن دهید.
به این ترتیب که با ذهنی مفتوح و فراغ بال، بعید یک میز نشسته و یک نفر را سرپرست نگارش این کلمات کنید.
سپس هر فرد باید خودش را به جای یک مشتری بگذارد و اینطور تصوّر کند که اگر او به جای فردّ جست‌وجو کننده در گوگل بود، چه کلماتی را برای رسیدن به محصولات شما، تایپ می‌کرد (به همین سادگی)
شروع کنید به نگارش این واژه ها و تعداد آن را به نزدیک ۱۵ الی ۲۵ کلمه برسانید. (این واژه ها در واقع اصلی‌ترین کلمات مورد هدفِ شما برای بهینه سازی محسوب می‌شوند)

با این کلمات انتخابی، یک عبارت بسازید
بسیار خوب تا به اینجای شغل شما کلمات کلیدی باره قصد خویش را نوشته‌اید. حال برای هر کلمه، یک یا چند عبارتی که اندیشه می کنید مشتری شما در گوگل جست‌وجو می‌کند را بنویسید:
به عنوان نمونه فر کنید واژه ما “اتوماسیون بازاریابی” است، عبارات ما چنین می‌شود:

ابزارهای اتوماسیون بازاریابی
نحوه پیشه با افزار اتوماسیون بازاریابی
انواع اتوماسیون بازاریابی چیست
بهترین ابزارهای اتوماسیون اداری
این سوژه را برای هر واژه کلیدی، اتمام دهید و لغایت می‌توانید عبارات مورد قصد بسازید. البته برای اتمام این شغل می‌توانید از امکان Google Suggestions پیشنهاد‌های گوگل کاربرد کنید.
از کلمات پیوسته گوگل کاربرد کنید
برای تکمیل لیست عباراتی که دربرگیرنده واژه ها باره منظور شما است، به امکان “کلمات مرتبط” گوگل مراجعه کنید. با وارد نمودن هر عبارت در باکس جست‌وجوی گوگل، بعد از نمایش نتایجِ حاصل شده، چندی کلمات مرتبط با آن عبارتی که در گوگل جست‌وجو کرده‌اید، در پایین صفحه، قابل مشاهده است.
این‌ها به راستی همان عباراتی هستند که کاربران، در گوگل جست‌وجو می‌کنند و همانندی زیادی با عبارت باره نظر شما دارند.

تهیه یک ترکیب خوب از Head Term‌ها و Long Tail‌ها
بسیار خوب پیش درآمد پروانه بدهید لغایت مفهوم واژه ها کلیدی Head و Long را خدمت شما بگویم.
به عباراتی که عموماً از یک یا دو واژه ساختن شده، Head Term‌ها گفته می‌شود که معمولاً اینگونه واژه‌ها، زیاد کلّی و عمومی هستند و بیشتر توسّط کاربرانِ اینترنتی جست‌وجو می‌شوند.
در مقابل، عبارات Long Tail را داریم که به عبارات کلیدیِ آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی “دم دراز” شهرت دارند و به راستی از ۳ کلمه یا بیشتر برپایی شده‌اند. این گونه عبارات، سرچ کم‌تری دارند اما بسیار هدفمندتر و دقیق‌تر از کلمات Head هستند.
مثلا عبارت “خرید کفش” یک عبارت Head محسوب می‌شود چرا که بسیار کلی است. ولی عبارت “خرید کفشِ ورزشی برای پیاده روی” یک عبارت دم دراز است که اگر صفحاتِ وبسایتِ فروشگاهی شما، روی چنین عباراتی سئو شود، قطعا مشتریان باره قصد اکثریت خواهید داشت. (به احتمال بیشتری خرید رخداد می‌افتد)
بنابراین، کوشش کنید که ترکیبی از هر دو، یعنی هم عبارات کوتاه و هم عبارات دم طویل را تهیّه کنید و در فرآیند بهینه سازی خویش پیمان دهید.

کلمات منتخب را از عقیده میزانِ چشم وهمچشمی رسیدگی کنید
تا به اینجای شغل ما باید لیستی از واژه ها و عبارت کلیدی داشته باشیم که در گام‌های گذشته، موفّق به جمع آوری آن‌ها شده‌ایم. حال باید میزان رقابت این کلمات را مورد رسیدگی پیمان دهیم.
در پروسه بهینه سازی یک وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو، زیاد مهم است که رقیبان شما، الی چه اندازه روی کلمه کلیدی مورد هدفتان، پیشه کرده‌اند. هر اندازه که میزان رقابت، روی واژه ها کلیدی دشوارتر باشد، پروسه سئو هم برای رسیدن به نتایج دلخواه سخت‌تر خواهد شد.
بهترین راه، به کارگیری ابزارهای بررسی چشم وهمچشمی کلمات کلیدی است که گرد از بهترین این ابزارها، KWfinder است که با زبان فارسی، کاملا سازگاری دارد. البته ابزارهای زیادی برای یافتن بهترین واژه ها کلیدی وجود دارد که با جست‌وجوی عبارت “free keyword research tools” در گوگل، می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.
به طور کلّی سعی کنید از کلماتی ابتدا کنید که رقابت کمتر و بازدید بالاتری دارند و اینکه کلماتی را در بالای فهرست بهینه‌سازی خویش پیمان دهید که رقبای شما، توجه زیادی به آن‌ها نداشته اند. این یک فرصت عالی برای شماست که با به کارگیری این نقاط ضعف، در کنار دیگر رقبای خود، به تکاپو و افزایش درآمد برسید.





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: